Q1. So, it is now 8 months since you arrived in Denmark and I guess your Danish is pretty good now?
デンマークへ渡りも8ケ月が経ちましたがデンマーク語の方はどうですか。
"I can't read or write Danish at all, but I think my basic conversation has improved a little. If I took the Danish level test, I'm not confident in writing, but I'm a little confident in interviewing. What I always encounter when I learn a foreign language is that I lose confidence and lack courage in trying to communicate with my vocabulary. I feel more like this is a minority environment. Especially in my university, there are many communication opportunities outside of language. It's been almost a year since I arrived in Denmark, but trying to have a conversation every day is my daily task."
デンマーク語は全く読み書きできませんが、基本的な会話は少し上達したと思います。デンマーク語のレベルテストを受けたら、文章より面接には少し自信があります。外国語を学ぶときにいつも思うのは、自分の語彙力では、コミュニケーションを取ろうとすると自信がなくなり、勇気がなくなることです。特に大学では、言語以外のコミュニケーションの機会がたくさんあります。デンマークに来てほぼ1年になりますが、毎日会話をするように努めることが私の日々の課題です。
Q2. How is school going for you?
学校はどうですか。
My school recently went to Copenhagen to demonstrate with all the students. It takes about four hours each way from my school to Copenhagen by bus. Some students were disabled, so I went to my school by a few large buses with lifts. The content of the demonstration was about the rights of the disabled. My Danish friend has a disability. Therefore, support is needed in life. You need to hire a helper. You need a car that can be moved even in a wheelchair. You need various tools to live in a wheelchair, a lift in a room, a special bed, and a shower chair. With this, you can live comfortably even if you have a disability. These are supported by taxes. My friend gets a lot of support from the local government, including cars, but he doesn't fully support it. Depending on the degree of disability, the time required to hire a helper will vary. It seems that it is difficult for people who need help to use support for hobbies or self-healing like me. The difference between us is that we have a disability, but we exchanged views on how to use taxes and the law, focusing on the same rights that both I and my friends have to feel happy. I participated in the demonstration for the first time in my life and all the time was a valuable experience for me.
私の学校は最近、生徒全員でデモをするためにコペンハーゲンに行きました。私の学校からコペンハーゲンまではバスで片道4時間ほどかかります。生徒の中には障害を持つ人もいたので、リフト付きの大型バス数台で学校まで行きました。デモの内容は、障害者の権利についてでした。私のデンマーク人の友人は障害を持っています。そのため、生活にはサポートが必要です。ヘルパーを雇う必要があり、車椅子でも移動できる車が必要です。車椅子で生活するにはさまざまな道具、部屋のリフト、特別なベッド、シャワーチェアが必要です。これがあれば、障がいを持っていても快適に暮らすことができます。これらは税金で支えられています。私の友人は車を含めて自治体から多くの支援を受けていますが、完全には満足していません。障がいの程度によって、ヘルパーを雇うのに必要な時間は異なります。趣味やセルフヒーリングのためのサポートを利用するのは、支援が必要な人にとっては難しいようです。障がいを持つかどうかという違いはありますが、税金や法律の使い方などについて、特に、私たちは幸せを感じるために同じ権利を持っているのだ、ということを中心に意見交換しました。生まれて初めてデモに参加しましたが、全てが私にとって貴重な経験となりました。
Q3. We know that you are partnered with disabled students, can you tell us a little about that?
障がい者と組んで行動をすることは分かっていますがそのことについて教えてください。
My life is basically divided into two parts. One is the time for students to take classes and make friends, and the other is the time to work as an assistant to a disabled boss who employs me. On a day when there is a shift, I go to the boss's room at the boss's wake-up time and start preparing for the morning. We eat three meals together. Basically, we support everything including meals, baths and shopping. The content of the support depends on the type and degree of failure of the boss. Basically, I will build a relationship between boss and assistant and friends. However, as a student, I don't help but take the class I chose. We live by filling each other's unevenness through obstacles. My school offers various classes such as hiking, sailing, outdoor, and sports, but I am always attracted to the fact that I create classes while taking advantage of the characteristics of my classmates. I know how my friends can swim, run, and board even if they are in a wheelchair, and I enjoy challenging them together. I think this knowledge and feeling that I enjoy are the results of learning diversity and inclusion.
私の生活は基本的に2つに分かれています。1つは生徒として授業を受けて友達を作る時間、もう1つは私を雇ってくれている障がいのある上司のアシスタントとして働く時間です。シフトがある日は、上司の起床時間に上司の部屋に行き、朝の支度を始めます。3食一緒に食べます。基本的に食事、お風呂、買い物などすべてサポートします。サポートの内容は、上司の障がいの種類や程度によって異なります。基本的には、上司とアシスタントと友達の関係を築いていきます。ただし、生徒である私は、自分が選んだ授業を手伝うことはありません。お互いに壁を乗り越えながら生きています。私の学校では、ハイキング、セーリング、アウトドア、スポーツなどさまざまな授業がありますが、クラスメイトの特徴を生かしながら授業に参加する点にいつも魅力を感じています。友達が車椅子に乗っていても泳いだり、走ったり、ボードをしたりできることを知っており、一緒に挑戦するのが楽しみです。私が楽しんでいるこの知識と感覚は、多様性(diversity)と包摂性(inclusion)を学んだ結果だと思います。
Q4. Do you get a chance to do different things on weekends and so on? Tell us about how you spend your time on the weekends.
週末などにいろいろなことをする機会はありますか?週末の過ごし方を教えてください。
Students plan various events and parties on weekends. For example, I sometimes go shopping or go to an art museum with my friends. Sometimes I travel to various places in Denmark. I recently went to SKAGEN, the northernmost part of Denmark. I personally went on this trip with my friends. All the students sometimes go to Samso Island by boat. We sometimes sit around the bonfire and talk until midnight.
学生は週末にさまざまなイベントやパーティーを企画します。例えば、友達とショッピングに行ったり、美術館に行ったりします。デンマークのさまざまな場所に旅行することもあります。最近はデンマーク最北端のスカーゲンに行きました。この旅行には友達と個人的に行きました。学生全員でボートに乗ってサムソ島に行くこともあります。焚き火を囲んで夜中まで話すこともあります。
Q5. Have you tried any new hobbies since you went to Denmark?
デンマークに行ってから、何か新しい趣味に挑戦しましたか?
New challenges in Denmark include outdoor life and perm culture. “Until now, I had not had a chance to come into contact with nature, but now I realize that it is very comfortable to take a vacation with the help of nature and get some healing, so I am especially into the sea and enjoy hiking and staying with my friends. I plan to go camping in Iceland this summer.
デンマークでの新しい挑戦としては、アウトドア・ライフやパーマ・カルチャーです。今までは自然に触れる機会がなかったのですが、今は自然の力を借りて休暇を取り、癒しを得るのはとても心地良いことだと気づきました。特に海にはまっていて、ハイキングや友達との滞在を楽しんでいます。今年の夏はアイスランドでキャンプに行く予定です。
Q6. Have you had any opportunities to visit any of the neighboring countries? If so, what was it like?
近隣諸国を訪れる機会はありましたか?あった場合、どんな感じでしたか?
I went to Germany on a school trip. The university is very well-maintained, so it's easier to live in, but as soon as you go outside, you'll notice that there's a barrier. Traveling with a friend with a disability was a very precious and happy time for me. This summer, I plan to travel to Iceland, Finland, Sweden and Norway.
私は修学旅行でドイツに行きました。大学はとても整備されているので暮らしやすいのですが、外に出るとすぐに障壁があることに気づきます。障がいを持つ友人と一緒に旅行したことは、私にとってとても貴重で幸せな時間でした。今年の夏はアイスランド、フィンランド、スウェーデン、ノルウェーを旅行する予定です。
Welcome to the EAGL!
Envision Yourself in 10 Years! The World is Your Stage. Live for Today!
AIM HIGH, FLY HIGH